8 Ara 2013

Dinozorlu anaokulu veli aktivitesi

Oğlumun ana okulunda ailelerle tanışma günü var. Anne, baba gidip çocuklara bir aktivite yaptırıyorsun. Bu aktivite için ben fosil çalışması yaptım. Çocuklar inanılmaz eğlendiler, herkese tavsiye ederim. 


Malzemeler;
Hobi dükkanından kil çamuru (bir kalıp kil kalıbından ortalama 3 kişiye yeterli kil çıkıyor)
Dinozor iskeleti (çocuk sayısına göre )
Fosil olabilecek, birçok diğer çer çöp; nohut, fasulye, bilye, vs. 
Her çocuğa minik bir çekiç 

1. Çamuru elinizde parça parça yoğurup, yumuşatıyorsunuz ve içine bir parça malzeme koyup tekrar çamur ekliyorsunuz, tekrar malzeme, tekrar çamur derken bir yumruk büyüklüğünde bir taş halini alıncaya kadar devam ediyorsunuz. 
2. Sertleşmesi için kışın kalorifer üzerinde bir gün bırakmanız yeterli. Eğer fırında kurutacaksanız da ısıyı 80 derece üzerine çıkartmayın. Taş çatlayabiliyor veya içinde plastik malzeme kullandıysanız eriyebiliyor. 
3. Bu aktiviteyi içeride yaptırıyorsanız, her bir öğrenciye leğen gerekir ki etraf dağılmasın. okulda bu pek pratik olmayacağından ben çocukları bahçeye çıkarttım ve aktiviteyi bahçede yaptık. 
4. Çocuklara geniş bir çember oluşturmalarını söyleyin ki birbirlerine çekiçle vurmasınlar. 
5. Çıkarttıkları buluntuları koymaları için de birer kilitli poşet verin. 
6. Eğer 6 yaş civarı çocuklarsa daha sonra bulgularınızı kataloglayabilir veya resimlerini çizip kayıt altına alabilirsiniz. 
7. Bu aktivitenin sonunda da tüm çocuklara arkeolojiye katkılarından dolayı birer teşekkür belgesi verdik. 

Bu aktiviteyi daha önce bu aralar çok meşhur olan ÇÖPSler ile yapmıştım. "Kanalizasyondan ÇÖPSler gelmiiiiiiş" dedim. O da çok keyifliydi. 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder